Starters- en opleidingsorkest

Wat is er leuker dan samen muziek maken? We streven ernaar onze leerlingen zo snel mogelijk samen te laten spelen. Dit werkt stimulerend en is uiteraard een stuk gezelliger. Afhankelijk van de vorderingen gaat een leerling, in principe na één respectievelijk twee jaar les aan de muziekschool, meedoen in het starters- of opleidingsorkest.

Opleidingsorkest

In het opleidingsorkest spelen de leerlingen samen met een aantal steunmuzikanten van het groot orkest. Daardoor ontstaat een bijna volledige bezetting en een mooie klankkleur. De jeugdige leden doen - naast hun opleiding aan de muziekschool - belangrijke orkestervaring op. Het opleidingsorkest staat onder leiding van Dorien Jansen Venneboer en repeteert iedere dinsdagavond van 18.30 tot 19.30 uur in de Culturele Zaal van sport- en cultureel centrum De Pol.

Naast de wekelijkse repetities treden we ook met onze jeugdleden een aantal keer per jaar op voor publiek. Zo hebben we de afgelopen jaren genoten van bijzondere themaconcerten voor en door de jeugd, zoals Wintersounds, een Halloweenconcert, Kerstconcert en het concert Party Time! waarbij een heuse DJ samen met de jeugd heeft opgetreden.

Startersorkest

Na ongeveer één jaar les bij de muziekschool gaat een leerling, uiteraard bij voldoende vordering, meespelen in het startersorkest. Het startersorkest repeteert iedere dinsdagavond van 17.30 uur tot 18.15 uur in De Trefkuul van De Pol, onder leiding van Anouk Tersteeg.

Muziek Maak Je Zelf

Voor de allerjongsten en hun allereerste kennismaking met muziek en het zelf musiceren is er de jaarlijkse cursus Muziek Maak Je Zelf

Voor volwassenen die willen kennismaken met muziek is er de jaarlijkse cursus Muziek Maak Je Zelf voor Volwassenen.